FANDOM

odziedziczony po module World of Lodor

Jak zaczac przygodę z tym rzemiosłem

Do zrobienia czegokolwiek potrzebna jest Starożytna Księga Sztuk Tworzenia (potocznie zwana : Księgą Azerów) i skóra (odpowiedniego gatunku). Dodatkowo na serwerze dostępne są artefakty podnoszące ta umiejętność (również biżuteria magiczna z jubilerstwa).

Aby zdobyć Księgę Azerów należy wykonać szereg zadań, lub zlecić jej zdobycie innemu graczowi (przedmiot nie jest imienny, ale 1/postać).
Postać powinna odszukać lokacje zwana Halami Azerów (patrz mapa podmroku by naratoth). Przed wejściem do lokacji jest opisane zadanie, jakie należy wykonać.

Jak dobrą zbroję (lub szatę) można stworzyć

Do tworzenia pancerza liczą się pt umiejętności : tworzenie pancerza + mod inteligencji Magiczność wykonanej szaty czy zbroi zależy od użytych materiałów i ilości pt umiejętności.

Ze skór Mastiffa Cienia, Psów Piekieł, Lodowych Wilków można wykonać szaty, z Pantery Malara zbroje skórzane (3/4), a z Gorgony czy Demona – zbroje płytowe. Ze skóry smoka cienia tworzy się szatę, ze skór pozostałych zbroje.

Każde 10 pt umiejętności daje nam +1kp i +1cecha (losowa) i dodatkowe bonusy w zbrojach/szatach (zalezne od materialu). (max +5 przy 50 pt umiejętności), nie dotyczy zbroi ze skór smoków, które pozwalają uzyskać nawet 8kp.

Więcej o KP, cechach i innych modyfikatorach przeczytasz tutaj: http://nwn.mud.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7996

Dodatkowo można ze skór Mastiffow Cienia wykonywać magiczne torby zmniejszające ciężar trzymanych w nich przedmiotów, zwane Pakunkami Cienia.
20pt - 20%
30pt - 40%
40pt - 60%
50pt – 80%