FANDOM

tekst autorstwa Katarzyny i mojego

Jak założyć postać skrzata (inaczej Brownie)

  • Aby zagrać skrzatem, należy stworzyć na serwerze postać Człowieka, o charakterze innym niż Zły, z podrasą: Brownie oraz nie wchodzić w portal
  • A zamiast tego utworzyć post w temacie organizacyjnym, *kliknij by przejść do tworzenia postu* - taki post musi zawierać informacje o:
- nazwie konta gracza,
- imieniu postaci,
- wybranym modelu (jeśli gracz ma takie życzenie),
- voicesecie (zestawie dźwięków).
  • Konieczna jest zmiana kolorystyki skóry i włosów, na właściwe skrzatom
  • Gracz zostanie powiadomiony, gdy postać będzie gotowa do gry, za pomocą Prywatnej Wiadomości na forum. Dopiero wtedy postać może przejść przez portal, który zajmie się resztą.

Profesje dostępne dla poszczególnych ras

Modyfikatory techniczne

Cechy Umiejętności Współczynniki

- 4 Siła
- 2 Kondycja
+ 4 Zręczność
+ 2 Mądrość
+ 2 Charyzma

+4 Cichy Chód
+4 Ukrywanie
+4 Nasłuchiwanie
+ 10 Zrozumienie zwierząt
+1 KP za wzrost
+2 refleks

Imiona skrzatów

Forestelves

Wioska Wielkiego Dębu

Jethol Halmar Chamon, Daburn Elthen, Oxpar Updar, Meldin Lerin, Bydern Chamon, Zio Efar, Zynoa Zigmal, Alkirk Lidorn, Kassina Espardo, Wellisa Vinkol.

Cechy fizyczne

  • Naturalna długość życia: 400 lat, często bywa że 600
  • Wiek płodny: od 20 do 200 roku życia
  • Wiek starości: 300 lat
  • Wzrost: 50-60 cm
  • Waga: 10-12,5 kg
  • Postura: drobna i nikła, w kształcie elfia
  • Skóra: jasna, od jasnej po opalona karnacja z odcieniem zieleni
  • Włosy:  ciemne, brązowe bądź miedziane, również srebrne i złote, a nawet ciemnozielone
  • Oczy: zielone, błękitne lub bursztynowe; duże tęczówki, niczym u elfów
  • Sen: bardzo rzadko wykonywany trans medytacyjny, pozwalające zachować sczątkową świadomość otoczenia
  • Specyficzne cechy:
maluteńcy
chyrzosprytni
potężnieupierdliwi
unikalna więź z naturą - jako, że zaliczamy je do leśnych istot

O Brownie i ich skrzacim życiu

  • Legenda powiada, że pewnego dnia, gdy po porywistej burzy Calyril przyglądała się lasom, a części skutków nawałnicy nie udało się usunąć druidom, łowcom i zwierzętom, Bogini postanowiła temu zaradzić.
  • Było bowiem jeszcze wiele do zrobienia. Wiele drobnych prac, wymagających cierpliwości, dokładności i zręczności. Calyril usiadła pod dębem, by zastanowić się w spokoju, jak tego dokonać. Nagle, jej kolana, spadł jeden z żołędzi. Bogini przyjrzała mu się z zadumą, a po chwili z radości klasnęła z w dłonie, z drzewa posypały się ich dziesiątki!
  • Za sprawą jej boskiej woli z tych żołędzi powyrastały przypominające wyglądem elfa istoty o brązowej skórze, jednak wiele niższe - wzrostu półtora łokcia. Calyril przemówiła do nich, nadając ich rasie nazwę Brownie - Skrzaty.
  • Podarowała im rosły dąb, jako domostwo i poleciła opiekę nad leśnymi ostępami. Nowi opiekunowie lasu - chętne do pomocy, wesołe i pracowite istoty, szybko uprzątnęły dziuplę, jej okolicę, w niedługim czasie już cały las.
  • Skrzaty najlepiej dogadują się z Sylvanami, chętnie pomagają im jak tylko mogą, w podzięce otrzymując to samo.
  • Skrzaty są aktywne całą dobę, jednak większość prac pozostawiają na noce. Wtedy czują się najbezpieczniej. Roznoszą ziarna traw, czeszą mech, pomagają wschodzić młodym roślinom, strząsają rosę z kwiatów, przysypują nasiona ziemią, porządkują puste gniazda ptaków, pomagają iskać niedźwiedzie czy cerować przypadkowo rozerwane pajęczyny. Takimi to obowiązkami są zwykle zajęte.
  • Z upodobaniem kolekcjonują zioła i owoce, robią powidła i przetwory. Można odnieść wrażenie, że są ciągle zajęte. Nawet kiedy wypełnią już swe obowiązki, dalej szukają sobie jakiegoś zajęcia, ponieważ nie znoszą nudy i bezczynności, i niemal całe życie, długości życia dębu, są aktywne.
  • Nie stronią od rozrywek. Często nad strumykami słychać cichutkie dźwięki fujarki i śmiechy, to znak, że skrzaty ucztują. Nie stronią od rozweselających napojów i ziół, wolą jednak słodkie nekatry. Stąd też, tylko niektórym z nich przypadają do gustu wina czy piwa. Większość lubuje się w miodach. Sporo czasu zajmuje im jego pozyskanie od którejś z pszczelich rodzin. Zwykle dostają go w zamian za pomoc w budowie gniazda czy sadzenie w pobliżu miododajnych krzewów.
  • Skrzaty tworzą wspólnotę, bractwo, w którym wszyscy są sobie równi. Jeśli zaistnieje potrzeba, by mówić w ich imieniu lub dać rozstrzygnięcie nierozstrzygalnemu, wtedy wiążące zdanie ma Starszy. Nie jest to funkcja, lecz po prostu prawo wieku.
  • Niektórzy z nich zapuszczają się w odległe rejony, gdzie zazwyczaj przyjmowani są przychylnie. Wszyscy wiedzą o pokojowym nastawieniu i pogodnej naturze Brownie. Poza pomocą, do której są skłonne, chętnie umilają czas rozmówcom, opowiadając legendy o lasach, zwierzętach i innych istotach je zamieszkujących. Są niezależne i samodzielne.
  • Nikt nie wie ile skrzatów żyje na Świecie i chyba nawet one same, Wioskę Wielkiego Dębu zamieszkuje około setka tych istot, a w innych lasach? Chyba tylko Calyril może to wiedzieć.