FANDOM

autorstwa m3ndy, zmodyfikowany przez Tasardura 

Działanie kradziezy

  • zlodziej nie moze kraść przedmiotow ciezszych niz 1.5 lbs; przypadku próby kradniecia ciezszych otrzymuje kwotę w złocie bazowaną na wartości "ciężkiego" przedmiotu - oczywiście tylko w przypadku gdy ofiara posiada taką kwotę (skrypt AmanShadara)
  • limit 15 prób na restart przeciwko jednej postaci
  • System bierze pod uwagę obecność świadków. Osoby będące pod wpływem następujących efektów nie są uznawane za świadków:
- oślepienie
- zauroczenie
- zamęt
- ciemność
- oszołomienie
- strach
- sen
- zamiana w kamień
- ogłuszenie
  • Jeśli postaci lub NPC nie są zwrócone w stronę złodzieja, bądź mają mniej niż 7 inteligencji także nie są brane pod uwagę jako świadkowie.
  • Każdy świadek wykonuje test na spostrzgawczość. Im dalej od złodzieja tym trudniejszy test. W przypadku gdy inny gracz wykryje kradzież zostaje o tym powiadomiony: *Widzisz jak (imię złodzieja) okrada (imię ofiary)*. Czy gracz się podzieli tą informacją to jego sprawa.
  • W przypadku, gdy przyjazny NPC (reputacja 91+) wykryje próbę kradzieży tymczasowo staje się neutralnie nastawiony do postaci. Reputacja z daną rasą / frakcją nie zostaje zmieniona.
  • Jeśli NPC o neutralnym nastawieniu do naszej postaci zobaczy, że nasza postać okrada kogoś to:
a) jeśli ma wyższy poziom niż nasza postać to krzyknie: "Złodziej! *wskazuje palcem na (imię postaci)* oraz zaatakuje naszą postać. Jeśli go nie zaatakujemy (nawet w samoobronie) to reputacja nie zostanie obniżona. W przeciwnym wypadku reputacja spadnie i zapewne zaatakują nas inni NPC z tej frakcji. Z tego też powodu w naszym interesie leży to by nie zranić tego świadka, nawet przypadkowo tzw. "auto atakiem" - MG nie będą zwracać od ręki straconej repy.
b) jeśli NPC ma niższy poziom to po prostu krzyknie, że widzi złodzieja i wskaże palcem.
Wrogie moby nie są uznawane za świadków.
  • Ponadto istnieje 1% szansy na wykrycie kradzieży u ofiary, niezależnie od wyniku testu na spostrzegawczość.
  • Postać nie podbiega automatycznie do ofiary przy wybraniu kradzieży kieszonkowej. 

Objaśnienia

  • Czy 1% szans na wykrycie kradzieży przez ofiarę z rzyci daje tylko szanse na odzyskanie przedmiotu czy także na wykrycie sprawcy i ewentualne pochwycenie jeśli tamten rzut nadal obowiązuje?
- tylko wykrycie kradzieży
  • Czy łotr dostaje komunikat że jego kradzież została wykryta przez postronnego obserwatora?
- nie, nie umie czytać w myślach